Het is mogelijk om geld te besparen door je eigen SEO te doen in plaats van de hulp in te roepen van SEO bureaus zoals Pingwin. Maar misschien is het niet helemaal een goed idee. Als je je eigen SEO doet, kun je in de problemen komen wat je in de toekomst meer geld kan kosten. Je kunt zelfs met meer kosten komen te zitten dan je zou hebben uitgegeven als je gewoon een SEO bureau had ingehuurd om alle SEO takken voor je te doen. Maar waarom is dat? Er zijn verschillende factoren die een rol spelen als het gaat om SEO optimalisatie. Je hebt vaardigheden nodig om een website effectief te optimaliseren voor zoekmachines. Afgezien daarvan heb je ook een uitgebreide keuze aan SEO-tools die allerlei taken op unieke wijze kunnen uitvoeren. Ook hier moet je dus verstand van hebben en geld aan uitgeven. Daarnaast heb je enorm veel concurrentie die ook SEO optimalisatie gebruiken om bovenaan de zoekresultaten van zoekmachines te komen.
SEO kennis en kunde
Voordat je je eigen website SEO kunt doen, moet je eerst een paar dingen leren. Je moet de lay-out van een website, de inhoud, navigatie en paginastructuur kunnen begrijpen. Bij deze aspecten van SEO optimalisatie zijn meer ingewikkelde zaken betrokken, zoals webscraping, metatags en technische SEO. Je zult ook enkele data mining technieken en -methoden moeten toepassen om informatie uit ongestructureerde gegevens te extraheren. Het gaat hierbij om zaken als documenten of websites en meestal niet om programmeertalen, speciale tools of databases. Afgezien daarvan is het van het grootste belang dat je begrijpt hoe zoekmachines pagina’s beoordelen op relevantie voor je SEO optimalisatie om daadwerkelijk effectief te zijn ten opzichte van je concurrentie.
SEO optimalisatie tools
SEO optimalisatie tools kunnen je enorm helpen als het gaat om SEO optimalisatie. Er zijn verschillende tools voor verschillende doeleinden. Bovendien zijn er ook tal van bedrijven voor SEO optimalisatie tools die verschillende sterke en zwakke punten kunnen hebben. Deze tools helpen je met analyses, link onderzoek, inhoud audits en sitestructuur. Op jouw beurt kun je identificeren welke wijzigingen je moet aanbrengen om je websiteverkeer te genereren. Klinkt best als een gedoe, toch?
SEO strategieën
Er zijn drie belangrijke SEO strategieën die je moet overwegen. Dit zijn de on-page, off-page en backlink. On page optimalisatie omvat het creëren van inhoud voor je website die ook zoekmachinevriendelijk is. Off page optimalisatie maakt gebruik van verwijzende links van websites en online directories om verkeer naar je website te leiden. Ten slotte is backlink het verwerven van andere websites die je website zullen vermelden of die hen een link laten geven die terugverwijst naar hun website voor je eigen gebruik. Met al deze bovenstaande aspecten in gedachten, is het waarschijnlijk een slim idee om je SEO uit te besteden. Het scheelt je een hele hoop werk, kosten en hoofdpijn.