Dit is waarom promotieartikelen onmisbaar zijn op een event 

Als ondernemer of bedrijf verschijn je hoogstwaarschijnlijk weleens bij een groot evenement. Denk bijvoorbeeld aan een congres of een beurs. Maar het kan ook zijn je dat regelmatig bij potentiële klanten op kantoor komt of dat je ergens een workshop kunt geven. Uniek promotiemateriaal bij je hebben is dan altijd een goed idee. Hoe dat precies zit, vertellen we jou in deze blog! 

Wat is promotiemateriaal? Promotiemateriaal is alles wat je je maar kunt bedenken op het gebied van goodies of kleine geschenken. Denk bijvoorbeeld aan een pen die je weleens krijgt met het bedrijfslogo erop. Maar je kunt nog veel groter denken dan dat. Zoals stickers, mokken, sleutelhangers en zelfs T-shirts kun je uitdelen aan klanten, deelnemers of potentiële klanten. Wat je ook geeft, het is vandaag de dag haast onmisbaar. En dat komt door deze redenen. 

Wil jij duurzame relatiegeschenken bedrukken? Lees dan even verder!

Promotiemateriaal is goed voor je imago 

Je kunt promotiemateriaal goed afstemmen op het imago dat jij wilt uitstralen met jou bedrijf. Eerder was dat vooral professioneel of zakelijk. Maar vandaag de dag is duurzaamheid ook zeker een imago-item dat steeds hipper is geworden. Door promotiemateriaal te gebruiken waarbij na wordt gedacht aan het milieu bijvoorbeeld. Denk aan een drinkfles die je vaker kunt gebruiken. 

Promotiemateriaal draagt bij aan de zichtbaarheid van jouw bedrijf

Het doel van promotiemateriaal is niet direct het geven van cadeautjes. Het belangrijkste van goed promotiemateriaal is misschien wel dat je zichtbaar bent. Denk bijvoorbeeld aan de opkomst van linnentasjes met daarop een bedrijfslogo. Of stickers op laptops. Door promotiemateriaal uit te delen, verschijnt jouw bedrijfslogo of -naam op steeds meer plekken. Hierdoor wordt de zichtbaarheid van jouw onderneming groter. 

Onderhoud relaties met bestaande klanten door promotiemateriaal

Ga jij nieuw promotiemateriaal produceren? Kies er dan ook voor om bestaande klanten een cadeautje mee te geven als je ze weer ziet. Of stuur het bijvoorbeeld op. Hierdoor voelt de bestaande klant zich gezien. Met als resultaat dat de relatie met een bestaande klant weer wordt verbeterd. 

Geef iets waar mensen écht iets aan hebben 

Troep hebben we genoeg. Maar door iets te geven aan je potentiële klanten waar ze écht iets aan hebben, is de kans groot dat je een positieve herinnering creëert. Zo koppelen de ontvangers een positief label aan jouw onderneming. Hierdoor blijf je niet alleen meer hangen bij potentiële deelnemers of klanten. Maar het zorgt er ook voor dat je niet iets geeft wat al snel kapotgaat of niet wordt gebruikt. Duurzaam én effectief! 

Draag bij aan je merkimago 

Je merkimago is het beeld dat mensen hebben van jouw bedrijf. Je wilt natuurlijk dat dit zo goed mogelijk is. Door promotiemateriaal te geven, creëer je een merkimago vrijgevig. Dit kan ook heel psychologisch werken. Wat we net ook al vertelden; ze koppelen een positieve herinnering en gevoel aan jouw onderneming. Reden genoeg dus om snel na te denken over promotiemateriaal.

Wil je dat jouw promotiemateriaal aansluit bij jouw bedrijfsverhaal? Bedenk dan eerst goed wat jouw bedrijfsverhaal is. Meer hierover leren? Dat kan hier!

Ook relevant