Tegenwoordig valt de smartphone niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven, dat is zeker. Dit betekent dat je als werkgever op zoek gaat naar manieren om telefoons en bijbehorende abonnementen in gebruik te stellen voor je werknemers. Op zich lijkt dat voor de hand liggend, maar het is belangrijk dat je met een aantal zaken rekening houdt. Hieronder gaan we dieper in op enkele belangrijke factoren bij het afsluiten van zakelijke mobiele abonnementen voor werknemers.
Waar moet je op letten als je een telefoon wilt afnemen voor werknemers?
De zoektocht naar precies het goede abonnement is niet altijd gemakkelijk, mede doordat het aanbod tegenwoordig erg uitgebreid is. Als je dan al een netwerkprovider hebt gevonden die bij je bedrijfsbeleid past, moet je ook nog beslissen welke toestellen je gebruikt. Veel organisaties gebruiken een iPhone 15 Pro zakelijk abonnement, omdat het zo'n betrouwbaar toestel is. Natuurlijk is diepgaand onderzoek naar de voorwaarden en eventuele extra kosten zeker niet overbodig.
Vooral bij de keuze voor een abonnement en telefoon loont het de moeite om jezelf een aantal belangrijke vragen te stellen. Hieronder vind je de beste tips om zakelijke abonnementen te vinden voor je werknemers.
1. Financieel voordeel bij meer werknemers of niet?
Sommige providers bieden een speciaal voordeel voor werkgevers die abonnementen afsluiten voor meerdere werknemers. Op die manier betaal je relatief minder per medewerker die een abonnement gebruikt, hoewel de uiteindelijke kosten natuurlijk nog altijd hoger zullen liggen.
Dit is vooral interessant voor bedrijven met een groot aantal werknemers, die elke dag gebruik moeten maken van hun smartphone voor zakelijke activiteiten. Je gaat dus best op onderzoek uit naar de mobiele providers die korting bieden op een grotere hoeveelheid abonnementen, want slim inkopen kan je heel wat financieel voordeel opleveren.
2. Kies voor nieuwe telefoons
Vaak denken werkgevers dat ze beter af zijn met de aankoop van oudere telefoons voor hun medewerkers, omdat de prijs voor dergelijke modellen doorgaans een stukje lager ligt. Dat klinkt op het eerste gezicht misschien logisch, maar het is lang niet altijd beter. Nieuwe telefoons bieden enkele interessante voordelen ten opzichte van oudere types:
- Werknemers kunnen doorgaans beter en vlotter werken met nieuwe modellen
- Alle geïnstalleerde apps zijn up-to-date
- Nieuwe smartphones gaan doorgaans een stuk langer mee
Daarbij is het niet bij elke mobile provider mogelijk om abonnementen af te sluiten met oudere telefoons. Hoewel het prijskaartje voor een nieuw model dus hoger ligt, zijn er mogelijks heel wat financiële voordelen aan verbonden.
De verschillende abonnementen en bundels
Ten slotte is het erg belangrijk dat je bij de zoektocht naar een mobiel abonnement voor werknemers let op de verschillen tussen bundels. Als we het hebben over bundels, gaat het meestal over een combinatie van telefonie, internet en eventueel televisie, hoewel deze laatste in een zakelijke setting meestal geen rol speelt.
Wanneer je overtuigd bent van een mobiele provider, onderzoek dan de mogelijke bundels en welke kosten eraan vasthangen. Informeer je hierbij ook altijd over eventuele extra kosten en vermijd deze waar mogelijk. Op die manier weet je precies hoeveel je betaalt.
Meer flexibiliteit en mogelijkheden, dankzij de juiste mobiele abonnementen
Mobiele abonnementen aanbieden aan werknemers is een slimme zet als je je personeel gemotiveerd en geïnteresseerd wil houden. Daarbij kan het bijdragen aan de algemene productiviteit en dus het succes van je onderneming. Houd bovenstaande tips in het achterhoofd en je vindt snel precies het mobiele abonnement dat je nodig hebt.